Facilitetstilskudspuljen
Puljen støtter ideer og ønsker, der forbedrer faciliteterne, som foreningerne i Furesø Kommune bruger. Puljen har ansøgningsfrist den 16. marts 2025 og har nu åbent for ansøgninger.
Eksempler på brug af puljen fra 2024
Du kan se alle bevillinger i 2024 under retningslinjerne for puljen.
Retningslinjer for puljen
Læs om retningslinjerne for at søge puljen, ansøgningsfristen, behandlingen af ansøgninger og evalueringen.
Formål
Puljen støtter ideer og ønsker, der forbedrer faciliteterne, som foreningerne i Furesø Kommune bruger.
Hvad dækker puljen?
Foreninger kan ansøge om penge fra puljen enten som et direkte tilskud eller som en del af medfinansiering. Direkte tilskud betyder, at foreningen får hele beløbet fra puljen. Medfinansiering betyder, at foreningen selv bidrager med en del af pengene, og puljen dækker resten.
Eksempler:
- opførsel af hegn ved en spejderhytte,
- en ekstra håndvask til opfyldning af vanddunke,
- opsætning af støjvægge,
- udvidelse af bænke i omklædningsrum,
- indkøb af maling til at få malet klubrummet og lignende.
Tilskud kan også søges til gør-det-selv projekter, herunder køb af materialer og lignende.
Hvad dækker puljen ikke?
- Projekter, der allerede er startet og eller gennemført.
- Materialer med videre, som er købt før tilsagnsdatoen.
- Kontorudstyr, herunder computer, printere, papir, kontorartikler med videre.
- Udstyr som eksempelvis basketballkurve, hjørneflag, bolde med videre.
- Dækker ikke længerevarende projekter, det vil sige, at projektet skal afsluttes i indeværende år.
- Dækker ikke ønsker, som mangler relevant myndighedsgodkendelser, herunder byggetilladelser med videre.
Hvem kan søge puljen?
Godkendte foreninger med hjemsted i Furesø Kommune, som har fået godkendt deres årlige dokumentation.
Årlig dokumentation
Hvert år skal foreningerne fremsende fire dokumenter til godkendelse hos Afdeling for Kultur og Fritid:
- Tro og love-erklæring om indhentelse af børneattest
- Foreningens gældende vedtægter
- Referat af den seneste generalforsamling
- Foreningens årsregnskab, som er underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer.
Foreninger med Generalforsamling (GF) før 31. maj 2025 skal uploade:
- Referat fra GF 2025
- Regnskab fra 2024
- Erklæring om Børneattest for 2025
- Vedtægter – de senest godkendte
Foreninger med Generalforsamling mellem 1. juni 2025 og 31. december 2025 skal uploade:
- Referat fra GF 2024 - Seneste godkendte regnskab (2024 eller 2023)
- Erklæring om Børneattest 2025
- Vedtægter - de senest godkendte
- Uanset hvornår en forening afvikler generalforsamling, så skal ovenstående være uploadet senest den 1. juni 2025.
Formål
Puljen støtter ideer og ønsker, der forbedrer faciliteterne, som foreningerne i Furesø Kommune bruger.
Hvad dækker puljen?
Foreninger kan ansøge om penge fra puljen enten som et direkte tilskud eller som en del af medfinansiering. Direkte tilskud betyder, at foreningen får hele beløbet fra puljen. Medfinansiering betyder, at foreningen selv bidrager med en del af pengene, og puljen dækker resten.
Eksempler:
- opførsel af hegn ved en spejderhytte,
- en ekstra håndvask til opfyldning af vanddunke,
- opsætning af støjvægge,
- udvidelse af bænke i omklædningsrum,
- indkøb af maling til at få malet klubrummet og lignende.
Tilskud kan også søges til gør-det-selv projekter, herunder køb af materialer og lignende.
Hvad dækker puljen ikke?
- Projekter, der allerede er startet og eller gennemført.
- Materialer med videre, som er købt før tilsagnsdatoen.
- Kontorudstyr, herunder computer, printere, papir, kontorartikler med videre.
- Udstyr som eksempelvis basketballkurve, hjørneflag, bolde med videre.
- Dækker ikke længerevarende projekter, det vil sige, at projektet skal afsluttes i indeværende år.
- Dækker ikke ønsker, som mangler relevant myndighedsgodkendelser, herunder byggetilladelser med videre.
Hvem kan søge puljen?
Godkendte foreninger med hjemsted i Furesø Kommune, som har fået godkendt deres årlige dokumentation.
Årlig dokumentation
Hvert år skal foreningerne fremsende fire dokumenter til godkendelse hos Afdeling for Kultur og Fritid:
- Tro og love-erklæring om indhentelse af børneattest
- Foreningens gældende vedtægter
- Referat af den seneste generalforsamling
- Foreningens årsregnskab, som er underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer.
Foreninger med Generalforsamling (GF) før 31. maj 2025 skal uploade:
- Referat fra GF 2025
- Regnskab fra 2024
- Erklæring om Børneattest for 2025
- Vedtægter – de senest godkendte
Foreninger med Generalforsamling mellem 1. juni 2025 og 31. december 2025 skal uploade:
- Referat fra GF 2024 - Seneste godkendte regnskab (2024 eller 2023)
- Erklæring om Børneattest 2025
- Vedtægter - de senest godkendte
- Uanset hvornår en forening afvikler generalforsamling, så skal ovenstående være uploadet senest den 1. juni 2025.
Bevillingsramme
Der er ikke sat en øvre grænse på, hvilket beløb foreningerne må søge om. Dog vil projekter under 20.000 kr. samt ansøgere, der ikke fik tildelt midler i 2024, blive vægtet højest.
Vær opmærksom på, at tilskuddet vil være øremærket.
Puljen er i 2025 på 150.000 kr.
Bevillingsramme
Der er ikke sat en øvre grænse på, hvilket beløb foreningerne må søge om. Dog vil projekter under 20.000 kr. samt ansøgere, der ikke fik tildelt midler i 2024, blive vægtet højest.
Vær opmærksom på, at tilskuddet vil være øremærket.
Puljen er i 2025 på 150.000 kr.
Ansøgning og omfang
Ansøgningsperiode
Foreningerne kan søge om midler fra puljen fra den 17. februar 2025 til den 16. marts 2025.
Sådan søger I puljen
Foreninger kan sammen søge om et fællestilskud.
I ansøgningen skal I inkludere:
- En beskrivelse af idéen eller ønsket og hvor det skal udføres
- Et budget for idéen eller ønsket
- Det beløb, I søger i tilskud, udspecificeret
- Hvem der vil få glæde af idéen eller ønsket
Hvis I har brug for hjælp til at udfylde ansøgningsskemaet, kan I kontakte Afdeling for Kultur og Fritid på fritid@furesoe.dk.
Ansøgningsskema
Klik og udfyld ansøgningsskemaet her - det er åbent frem til den 16. marts 2025.
Hvem vurderer ansøgningen
Et udvalg bestående af repræsentanter fra kulturområdet, spejderområdet og idrætsområdet behandler ansøgningerne i start april 2025, og ansøgere får svar herefter i form af enten et tilsagnsbrev eller et afslagsbrev.
Udbetaling af beløb
Har foreningen modtaget tilsagn, vil tilskuddet blive udbetalt, når Afdeling for Kultur og Fritid har modtaget og godkendt regnskab samt dokumentationen for de afholdte udgifter.
Regnskabet
Regnearket som foreningen modtager med tilsagnsbrevet, skal være udfyldt og underskrevet, og alle udgiftsbilag skal vedhæftes regnskabet.
Projektet skal være gennemført og dokumentation indsendt senest den 1. oktober 2025.
Ansøgning og omfang
Ansøgningsperiode
Foreningerne kan søge om midler fra puljen fra den 17. februar 2025 til den 16. marts 2025.
Sådan søger I puljen
Foreninger kan sammen søge om et fællestilskud.
I ansøgningen skal I inkludere:
- En beskrivelse af idéen eller ønsket og hvor det skal udføres
- Et budget for idéen eller ønsket
- Det beløb, I søger i tilskud, udspecificeret
- Hvem der vil få glæde af idéen eller ønsket
Hvis I har brug for hjælp til at udfylde ansøgningsskemaet, kan I kontakte Afdeling for Kultur og Fritid på fritid@furesoe.dk.
Ansøgningsskema
Klik og udfyld ansøgningsskemaet her - det er åbent frem til den 16. marts 2025.
Hvem vurderer ansøgningen
Et udvalg bestående af repræsentanter fra kulturområdet, spejderområdet og idrætsområdet behandler ansøgningerne i start april 2025, og ansøgere får svar herefter i form af enten et tilsagnsbrev eller et afslagsbrev.
Udbetaling af beløb
Har foreningen modtaget tilsagn, vil tilskuddet blive udbetalt, når Afdeling for Kultur og Fritid har modtaget og godkendt regnskab samt dokumentationen for de afholdte udgifter.
Regnskabet
Regnearket som foreningen modtager med tilsagnsbrevet, skal være udfyldt og underskrevet, og alle udgiftsbilag skal vedhæftes regnskabet.
Projektet skal være gennemført og dokumentation indsendt senest den 1. oktober 2025.
Persondata
I forbindelse med din anmodning om puljemidler skal du afgive en række informationer til Kultur og Fritid, herunder persondata om dig selv. Hvis der er spørgsmål til behandlingen af dine oplysninger, er du velkommen til at kontakte Furesø kommunes databeskyttelsesrådgiver.
Det er nødvendigt, at vi har disse oplysninger for at kunne behandle din ansøgning og for at kunne dokumentere vores sagsbehandling i myndighedsudøvelsen. Du kan læse mere om dine rettigheder og vores behandling i vores persondatapolitik her. Din ansøgning journaliseres i vores sagsbehandlings- og dokumenthåndteringssystem i op til 5 år efter, at vi har modtaget den.
Dine oplysninger deles med den arbejdsgruppe, der behandler ansøgninger.
Udover ovenstående pålægger Forordningen om databeskyttelse (GDPR) os at oplyse om følgende:
- Furesø kommune, Center for Borgerservice og Kultur er dataansvarlig for oplysningerne.
- Vores adresse/kontaktinformationer er Kultur og fritid, Stiager 2, 3500 Værløse, fritid@furesoe.dk, 72354730.
- Grundlaget for behandlingen er GDPR art. 6, stk. 1, litra c (offentlig myndighedsudøvelse/samfundsmæssig interesse).
- Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på datatilsynet.dk.
Persondata
I forbindelse med din anmodning om puljemidler skal du afgive en række informationer til Kultur og Fritid, herunder persondata om dig selv. Hvis der er spørgsmål til behandlingen af dine oplysninger, er du velkommen til at kontakte Furesø kommunes databeskyttelsesrådgiver.
Det er nødvendigt, at vi har disse oplysninger for at kunne behandle din ansøgning og for at kunne dokumentere vores sagsbehandling i myndighedsudøvelsen. Du kan læse mere om dine rettigheder og vores behandling i vores persondatapolitik her. Din ansøgning journaliseres i vores sagsbehandlings- og dokumenthåndteringssystem i op til 5 år efter, at vi har modtaget den.
Dine oplysninger deles med den arbejdsgruppe, der behandler ansøgninger.
Udover ovenstående pålægger Forordningen om databeskyttelse (GDPR) os at oplyse om følgende:
- Furesø kommune, Center for Borgerservice og Kultur er dataansvarlig for oplysningerne.
- Vores adresse/kontaktinformationer er Kultur og fritid, Stiager 2, 3500 Værløse, fritid@furesoe.dk, 72354730.
- Grundlaget for behandlingen er GDPR art. 6, stk. 1, litra c (offentlig myndighedsudøvelse/samfundsmæssig interesse).
- Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på datatilsynet.dk.
Bevillinger 2024
Facilitetstilskudspuljeudvalget besluttede ved fordelingsudvalgsmøde den
2. april 2024, hvilke foreninger, der modtog midler fra Facilitetstilskudspuljen i 2024.
Projekt bevilling
DDS Mjølner Gruppe
- Renovering af eksisterende bålplads
25.900 kr.
DDS Ravnehus Spejderne
- Køb af materialer til raftestativ samt køb af skabe og stole
12.500 kr.
Farum Badminton
- Medfinansiering til køb af sofa fx købt hos Spejdernes Genbrug og til køb af maling til klublokale
9.000 kr.
Farum Keramisk Forening
- Medfinansiering til køb af en Greenline 210 ovn
40.000 kr.
Farum Squash Klub
- Udskiftning af vinylgulv samt medfinansiering til udskiftning af vandrør
25.000 kr.
Farum Tennis Klub
- Udskiftning af nagelfast bagvægsnet
19.875 kr.
Furesø Bordtennis Klub
- Køb af maling og malerudstyr samt køb af lang løber
10.750 kr.
Furesø Svømmeklub
- Etablering af vandhane
14.000 kr.
Hareskovby Medborgerforening - Annexgården
- Reparation af fletsæder på stole i Annexgården
39.000 kr.
Jonstrup IF (Jonstrup fodbold)
- Køb af ventilator inkl. montering
16.000 kr.
Sct. Georgs Gildet i Farum
- Installation af luft til luft varmepumpe
20.000 kr.
Skiklubben Hareskov
- Etablering af stikkontakter og forbedring af udendørsbelysning
11.625 kr.
Visens Venner Furesø
- Forbedring af trapper og gelænder til scenen i Ellegården
7.000 kr.
Værløse Flyhistoriske Hangar
- Isolering af vægge og udskiftning af dør
15.000 kr.
Værløse Rideklub
- Køb af maling og træbeskyttelse til hegn og dommervogne
35.000 kr.
Bevillinger 2024
Facilitetstilskudspuljeudvalget besluttede ved fordelingsudvalgsmøde den
2. april 2024, hvilke foreninger, der modtog midler fra Facilitetstilskudspuljen i 2024.
Projekt bevilling
DDS Mjølner Gruppe
- Renovering af eksisterende bålplads
25.900 kr.
DDS Ravnehus Spejderne
- Køb af materialer til raftestativ samt køb af skabe og stole
12.500 kr.
Farum Badminton
- Medfinansiering til køb af sofa fx købt hos Spejdernes Genbrug og til køb af maling til klublokale
9.000 kr.
Farum Keramisk Forening
- Medfinansiering til køb af en Greenline 210 ovn
40.000 kr.
Farum Squash Klub
- Udskiftning af vinylgulv samt medfinansiering til udskiftning af vandrør
25.000 kr.
Farum Tennis Klub
- Udskiftning af nagelfast bagvægsnet
19.875 kr.
Furesø Bordtennis Klub
- Køb af maling og malerudstyr samt køb af lang løber
10.750 kr.
Furesø Svømmeklub
- Etablering af vandhane
14.000 kr.
Hareskovby Medborgerforening - Annexgården
- Reparation af fletsæder på stole i Annexgården
39.000 kr.
Jonstrup IF (Jonstrup fodbold)
- Køb af ventilator inkl. montering
16.000 kr.
Sct. Georgs Gildet i Farum
- Installation af luft til luft varmepumpe
20.000 kr.
Skiklubben Hareskov
- Etablering af stikkontakter og forbedring af udendørsbelysning
11.625 kr.
Visens Venner Furesø
- Forbedring af trapper og gelænder til scenen i Ellegården
7.000 kr.
Værløse Flyhistoriske Hangar
- Isolering af vægge og udskiftning af dør
15.000 kr.
Værløse Rideklub
- Køb af maling og træbeskyttelse til hegn og dommervogne
35.000 kr.