Klagevejledning
Sådan klager du
Vil du klage over en afgørelse, som er truffet i kommunen om hjælp til fx personlig pleje eller træning, skal du sende din klage til den enhed, der har truffet afgørelsen, fx Visitationen eller Genoptræningscentret. Når din klage er modtaget, vil kommunen genvurdere afgørelsen, og hvis du ikke får medhold i din klage, vil den blive sendt til Ankestyrelsen.
Efter du har modtaget din afgørelse, har du 4 uger til at klage, og efter modtagelsen af klagen har kommunen 4 uger til at genvurdere sagen.
Hvis du ønsker at klage over manglende eller sen levering af hjælp til fx rengøring eller personlig pleje eller over, at hjælpen ikke lever op til det forventede niveau, kan du klage til nærmeste leder af den enhed, der leverer hjælpen. Hvis du har valgt en privat leverandør, skal du klage til denne leverandør. Dette gælder også for klager over personalets optræden
Hvis du ikke er tilfreds med den sundhedsfaglige behandling, du har modtaget, kan du klage til Styrelsen for Patientklager. Sundhedsfaglig behandling dækker blandt andet over: undersøgelse, sygeplejebehandling, træning, journalføring, information om og samtykke til behandling samt sundhedspersoners tavshedspligt
Du kan også klage over brud på dine patientrettigheder, fx kørsel til og fra træning og aktindsigt i din journal.
Du skal selv udfylde klageskema på www.borger.dk under Sundhed & Sygdom. Du kan vælge at klage over enten en eller flere navngivne sundhedspersoner eller over et behandlingssted, fx et plejehjem.
Kontakt
Visitationen
Stiager 23500 Værløse
Ring til os
Skriv til os
Kontakt
Center for Sundhed og Ældre
Stiager 23500 Værløse