Hjem Borger Sundhed og sygdom Fysisk og kronisk sygdom Demens Råd og vejledning ved demenskoordinator

Råd og vejledning ved demenskoordinator

Støtte til livet med demens.

At få en demenssygdom forandrer livet.

Demenssygdomme udvikler sig over tid og behovet for støtte og pleje ændrer sig løbende. Demenskoordinatoren kan rådgive og støtte mennesker med demens og deres familier.

Demenskoordinatoren har stor viden og erfaring med de demensproblematikker, der kan være ved at have en demenssygdom og er klar til at hjælpe både dig, der har en demenssygdom og dine pårørende.

I samtalen med en demenskoordinator kan I sammen finde ud af, hvordan du kan leve dit liv bedst muligt. Du kan også få støtte til at finde de tilbud, der er de rigtige for dig, og demenskoordinatoren kan hjælpe med at koordinere de forskellige aktiviteter.

Det kræver ingen henvisning at have et forløb hos kommunens demenskoordinator. Du vil dog altid blive tilbudt en samtale eller et hjemmebesøg i forbindelse med udredning på Hukommelsesklinikken.

Du har altid mulighed for at ringe eller skrive ved spørgsmål om demens.

Demenskoordinatoren kan eksempelvis hjælpe med:

•    Vejledning om muligheder for udredning af demens.
•    Vejledning om muligheder for at have en god og meningsfyldt hverdag på trods af sygdommen.
•    Information om både kommunale og frivillige tilbud til dig og dine pårørende.
•    Hjælp til at koordinere forløbet og hjælp til at kontakte relevante samarbejdspartnere i kommunen og på hospitalet.
•    Støtte og tilbud til pårørende.

Drejer din henvendelse sig om vejledning og hjælp til at ansøge om f.eks. hjemmehjælp, hjælpemidler eller anden bolig, skal du kontakte en visitator i visitationen (se kontaktboks nederst, her på siden).

Hvordan gør jeg?

Ring til demenskoordinatoren for at aftale en tid til besøg hjemme hos dig/jer eller en samtale på Rådhuset i Værløse.

Vi kan også træffes uden aftale 1 gang månedligt i demenscafeen i Farum.

Object reference not set to an instance of an object.

Demenskoordinator

demens@furesoe.dk

Visitationen

Abonnér på nyt fra furesoe.dk