Madservice
Hvis du ikke selv er i stand til at tilberede og servere mad og drikkevarer, kan madservice være en løsning.
OBS. Det Danske Madhus får nye åbningstider fra 1. november 2024 - læs mere under: Leverandører personlig og praktisk hjælp
De 5 trin du skal igennem, når du søger om madservice
1. Kontakt Visitationen
Visitationen
Stiager 2
3500 Værløse
Tlf.: 7235 5630
Åbningstider
Mandag til fredag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-17
Du kan skrive til os via digitalpost (borger) - det gør du ved at gå nederst på denne side i kontaktboksen og trykket på linket.
Hvis du er fritaget fra digital post, har du mulighed for at sende en mail til Visitationen på visitationen@furesoe.dk. Du skal dog være opmærksom på, du ikke bør sende personlige oplysninger via denne mailadresse.
Du kan også sende os et fysisk brev til os.
1. Kontakt Visitationen
Visitationen
Stiager 2
3500 Værløse
Tlf.: 7235 5630
Åbningstider
Mandag til fredag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-17
Du kan skrive til os via digitalpost (borger) - det gør du ved at gå nederst på denne side i kontaktboksen og trykket på linket.
Hvis du er fritaget fra digital post, har du mulighed for at sende en mail til Visitationen på visitationen@furesoe.dk. Du skal dog være opmærksom på, du ikke bør sende personlige oplysninger via denne mailadresse.
Du kan også sende os et fysisk brev til os.
2. Vi vurderer om du er berettiget
Hvis du ikke selv er i stand til at lave mad, kan du få hjælp via kommunens madserviceordning. Det er en forudsætning, at du ikke selv kan udføre opgaven på grund af:
- midlertidigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer
Kommunen skal foretage en konkret vurdering af din samlede situation.
Der skal ske en løbende revurdering af hjælpen, således at den tilpasses efter dine behov.
2. Vi vurderer om du er berettiget
Hvis du ikke selv er i stand til at lave mad, kan du få hjælp via kommunens madserviceordning. Det er en forudsætning, at du ikke selv kan udføre opgaven på grund af:
- midlertidigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer
Kommunen skal foretage en konkret vurdering af din samlede situation.
Der skal ske en løbende revurdering af hjælpen, således at den tilpasses efter dine behov.
3. Du modtager et afgørelsesbrev
Du vil modtage et afgørelsesbrev i din digitale postkasse.
Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til afgørelsen, eller hvis du er utilfreds med behandlingen af din ansøgning. Vi lærer rigtig meget af tilbagemeldinger fra Furesøs borgere, og i Visitationen tror vi på, at vi når længst med en god dialog. Vi skal have modtaget din klage senest 4 uger, efter at du har modtaget denne afgørelse.
Når vi har modtaget din klage, ser vi på sagen igen inden for 4 uger. Hvis vi ikke ændrer vores afgørelse, sender vi din klage og de øvrige akter videre til behandling i Ankestyrelsen. Du vil samtidig modtage besked om, at klagen er videresendt.
3. Du modtager et afgørelsesbrev
Du vil modtage et afgørelsesbrev i din digitale postkasse.
Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til afgørelsen, eller hvis du er utilfreds med behandlingen af din ansøgning. Vi lærer rigtig meget af tilbagemeldinger fra Furesøs borgere, og i Visitationen tror vi på, at vi når længst med en god dialog. Vi skal have modtaget din klage senest 4 uger, efter at du har modtaget denne afgørelse.
Når vi har modtaget din klage, ser vi på sagen igen inden for 4 uger. Hvis vi ikke ændrer vores afgørelse, sender vi din klage og de øvrige akter videre til behandling i Ankestyrelsen. Du vil samtidig modtage besked om, at klagen er videresendt.
4. Valg af leverandør og bestilling
Frit valg af leverandør:
Det Danske Madhus
Åbningstider: hverdage 8-16, weekend 10-14
tlf.: 7070 2646
kundeservice@ddm.dk
OBS. pr. 1 november 2024 - nye åbningstider:
Mandag fra kl. | 08.00 - 16.00 |
Tirsdag fra kl. | 08.00 - 16.00 |
Onsdag fra kl. | 08.00 - 16.00 |
Torsdag fra kl. | 08.00 - 18.00 |
Fredag fra kl. | 08.00 - 15.00 |
Sæsonens Madleverandør ApS (Heiss Danmark)
Åbningstider: man-fre 9-15
tlf. 4414 7484
kontakt@saesonens.dk
Du kan frit vælge, hvilke af de to private indkøbsleverandører du ønsker at bruge.
4. Valg af leverandør og bestilling
Frit valg af leverandør:
Det Danske Madhus
Åbningstider: hverdage 8-16, weekend 10-14
tlf.: 7070 2646
kundeservice@ddm.dk
OBS. pr. 1 november 2024 - nye åbningstider:
Mandag fra kl. | 08.00 - 16.00 |
Tirsdag fra kl. | 08.00 - 16.00 |
Onsdag fra kl. | 08.00 - 16.00 |
Torsdag fra kl. | 08.00 - 18.00 |
Fredag fra kl. | 08.00 - 15.00 |
Sæsonens Madleverandør ApS (Heiss Danmark)
Åbningstider: man-fre 9-15
tlf. 4414 7484
kontakt@saesonens.dk
Du kan frit vælge, hvilke af de to private indkøbsleverandører du ønsker at bruge.
5. Madlevering
Hvis kommunens Visitation vurderer, at du er berettiget til madservice, vil tilbuddet normalt omfatte en hoved- og en biret. Din mad leveres nedkølet 2 gange om ugen, og har du særlige behov for fx. diabetes- eller hjertevenlig mad, bliver der taget hensyn til dette.
5. Madlevering
Hvis kommunens Visitation vurderer, at du er berettiget til madservice, vil tilbuddet normalt omfatte en hoved- og en biret. Din mad leveres nedkølet 2 gange om ugen, og har du særlige behov for fx. diabetes- eller hjertevenlig mad, bliver der taget hensyn til dette.
Servicepakke - Madservice (hjemmeboende) (2024)
Ydelse | Omfatter | Beløb |
---|---|---|
Hovedret | Inkl. levering | 61 kr. pr. dag |
Biret | Inkl. Levering | 15 kr. pr. dag |
Forplejning servicepakke (varige pladser) (2024)
Ydelse | Omfatter | Beløb |
---|---|---|
Morgenmad inkl. mellemmåltid | Pr. måned | 417 kr. |
Middagsmad inkl. mellemmåltid | Pr. måned | 2.495 kr. |
Frokost inkl. mellemmåltid | Pr. måned | 640 kr. |
Drikkevarer | Pr. måned | 561 kr. |
Forplejning i alt | Pr. måned | 4.113 kr. |
Godt at vide før du søger:
Hvis du ikke selv er i stand til at lave mad, kan du få hjælp via kommunens madserviceordning. Det er en forudsætning, at du ikke selv kan udføre opgaven på grund af:
- midlertidigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer
- eller varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer
- Kommunen skal foretage en konkret vurdering af din samlede situation.
Der skal ske en løbende revurdering af hjælpen, således at den tilpasses efter dine behov.
Kommunen skal hvert år beskrive sine kvalitetskrav til madserviceordningen i en kvalitetsstandard. Du kan få flere oplysninger om din kommunes konkrete madserviceordning hos kommunen.
Se ovenstående aktuelle takster for madservice (hjemmeboende).
Der er et loft over, hvor meget du skal betale for, hvis du bor i en plejebolig. Kommunen må ikke opkræve mere i betaling, end det koster at producere maden.
Se ovenstående aktuelle takster for forplejning servicepakke (varige pladser).
Hvis du ikke er enig i kommunens afgørelse om madservice, skal du klage til kommunen inden fire uger. Afgørelsen skal så genvurderes inden fire uger, fra klagen er modtaget.
Hvis kommunen fastholder sin afgørelse, sender kommunen din klage videre til Ankestyrelsen, som tager stilling til afgørelsen.
Hvis kommunens Visitation vurderer, at du er berettiget til madservice, vil tilbuddet normalt omfatte en hoved- og en biret. Din mad leveres nedkølet 2-3 gange om ugen, og har du særlige behov for fx. diabetes- eller hjertevenlig mad, bliver der taget hensyn til dette.
Så er du velkommen til at kontakte Visitationen på tlf. 7235 5630 eller skrive til visitationen@furesoe.dk
Skyd genvej til
Kontakt
Visitationen
Stiager 23500 Værløse