Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt

Betaling til kommunen

Mit Betalingsoverblik giver dig en oversigt over dit eventuelle mellemværende med Furesø Kommune, regninger til daginstitution, ejendomsskat med mere. I selvbetjeningsløsningen kan du betale regninger, og du kan tilmelde fremtidige regninger til Betalingsservice eller MobilePay.

Vær opmærksom på

Fremtidige regninger kan kun tilmeldes til betalingsservice, hvis der er tale om faste opkrævninger, hvor du løbende modtager fakturaer fra eksempelvis daginstitution eller plejehjem.

Fakturaer fra biblioteksområdet eller byggesagsområdet kan ikke tilmeldes til automatisk betaling.

Det vil fremgå af din faktura, hvis den er tilmeldt automatisk betaling via MobilePay eller PBS.

Sådan modtager du din regning og dit indbetalingskort

  • Furesø Kommune sender regninger og indbetalingskort via din digitale postkasse eller www.borger.dk
  • Hvis du er fritaget for Digital Post, modtager du faktura med postvæsenet.
  • Er du tilmeldt Betalingsservice, så ser du regningerne på den oversigt, som du modtager fra Betalingsservice.
  • Er du tilmeldt MobilePay, kan du se regningerne i MobilePay appen og i Mit Betalingsoverblik.
  • Virksomheder og foreninger, som har et CVR-nummer, modtager regninger og indbetalingskort fra kommunen i deres digitale postkasse på virk.dk.

Hvis du ikke betaler

Hvad sker der, hvis du ikke betaler dine regninger

Undgå at betale for sent

Tilmeld dine opkrævninger fra kommunen til Betalingsservice eller MobilePay.

Så bliver dine regninger betalt til tiden automatisk, og du undgår at betale renter og rykkergebyr.

Husk at du selv er ansvarlig for, at beløbet bliver trukket fra din konto.

Hvis du ikke kan betale din regning eller ikke kan overholde din afdragsordning, er du velkommen til at kontakte Team Betaling.

Undgå at betale for sent

Tilmeld dine opkrævninger fra kommunen til Betalingsservice eller MobilePay.

Så bliver dine regninger betalt til tiden automatisk, og du undgår at betale renter og rykkergebyr.

Husk at du selv er ansvarlig for, at beløbet bliver trukket fra din konto.

Hvis du ikke kan betale din regning eller ikke kan overholde din afdragsordning, er du velkommen til at kontakte Team Betaling.

Gæld til kommunen

Har du gæld til kommunen, er det registeret hos SKAT og vil første blive slettet, når gælden er betalt.

Registreringen betyder bl.a., at overskydende skat og moms ikke straks udbetales, og der kan ske modregning.

Det gælder også, selv om du har indgået en aftale om tilbagebetaling. En eventuel modregning vil blive betragtet som et ekstraordinært afdrag.

Gæld til kommunen

Har du gæld til kommunen, er det registeret hos SKAT og vil første blive slettet, når gælden er betalt.

Registreringen betyder bl.a., at overskydende skat og moms ikke straks udbetales, og der kan ske modregning.

Det gælder også, selv om du har indgået en aftale om tilbagebetaling. En eventuel modregning vil blive betragtet som et ekstraordinært afdrag.

Børne- og ungeydelsen

Har du gæld vedrørende dagpleje, daginstitution, FFO, reguleringer af friplads eller lignende, vil udbetalingen af børne- og ungeydelsen blive tilbageholdt.

Der vil ske modregning med 100 pct. i børne- og ungeydelsen til din gæld. Modregning til disse krav betragtes som et ekstraordinært afdrag og vil ske uanset, om der er indgået en afdragsordning.

Børne- og ungeydelsen

Har du gæld vedrørende dagpleje, daginstitution, FFO, reguleringer af friplads eller lignende, vil udbetalingen af børne- og ungeydelsen blive tilbageholdt.

Der vil ske modregning med 100 pct. i børne- og ungeydelsen til din gæld. Modregning til disse krav betragtes som et ekstraordinært afdrag og vil ske uanset, om der er indgået en afdragsordning.

Gebyrer og renter

Vi anbefaler, at borgere og virksomheder betaler til tiden, da der ellers løber yderligere omkostninger på gælden.

Der vil blive opkrævet et gebyr for hver rykkerskrivelse, som Team Betaling sender.

Beslutningen om gebyrer står i Furesø Kommunes debitorpolitik.

Gebyrer og renter

Vi anbefaler, at borgere og virksomheder betaler til tiden, da der ellers løber yderligere omkostninger på gælden.

Der vil blive opkrævet et gebyr for hver rykkerskrivelse, som Team Betaling sender.

Beslutningen om gebyrer står i Furesø Kommunes debitorpolitik.

Inddrivelse

Team Betaling rykker borgeren maksimum to gange. Hvis der er flere hæfter for kravet, modtager alle minimum én rykker.

Hvis en borger ikke betaler på rykkerne, overgår kravet til inddrivelse hos SKAT.

Er det krav med fortrinsret i ejendom, vil disse krav blive inddrevet af Furesø Kommune.

I særlige tilfælde, hvor betalingen ikke sker til tiden, og hvor tidligere regninger allerede er oversendt til inddrivelse hos SKAT, vil kommunen også overdrage løbende opkrævninger til SKAT, når der ikke bliver betalt rettidigt. I så fald vil der ikke blive fremsendt en rykker.

Er gælden sendt til inddrivelse i SKAT, skal du ikke længere kontakte kommunen, men SKAT på tlf. 72 22 18 18 eller www.skat.dk

Inddrivelse

Team Betaling rykker borgeren maksimum to gange. Hvis der er flere hæfter for kravet, modtager alle minimum én rykker.

Hvis en borger ikke betaler på rykkerne, overgår kravet til inddrivelse hos SKAT.

Er det krav med fortrinsret i ejendom, vil disse krav blive inddrevet af Furesø Kommune.

I særlige tilfælde, hvor betalingen ikke sker til tiden, og hvor tidligere regninger allerede er oversendt til inddrivelse hos SKAT, vil kommunen også overdrage løbende opkrævninger til SKAT, når der ikke bliver betalt rettidigt. I så fald vil der ikke blive fremsendt en rykker.

Er gælden sendt til inddrivelse i SKAT, skal du ikke længere kontakte kommunen, men SKAT på tlf. 72 22 18 18 eller www.skat.dk

Tilmeld til betalingsservice eller mobilepay Log på mit betalingsoverblik Gratis økonomi- og gældsvejledning i Furesø

Tilmeld løbende betalinger til MobilePay

I denne video kan du se, hvordan du knytter løbende betalinger til MobilePay.

Kontakt

Team Betaling

Stiager 2
3500 Værløse

Ring til os

Modtag nyheder fra Furesø Kommune

Opret nyhedsbrev

Furesø Kommune

Stiager 2
3500 Værløse

CVR-nummer: 29188327
Kommunenummer: 190

Telefontider

Telefonnummer: 7235 4000

Mandag til onsdag kl. 10 til 14
Torsdag kl. 10 til 17
Fredag kl. 10 til 14

Borgerservice

Bestil eller afbestil tid i Borgerservice.

Følg os på de sociale medier

Få teksten læst op Tilgængelighedserklæring Giv os feedback